Body

Danish Newsletters

Et forkert budskab med en forkert ånd?

David Wilkerson

Hvis nogen nogensinde har haft brug for at høre fra Gud, så var det Job. Du husker beretningen om Job: Gud havde fjernet det beskyttende hegn omkring ham, og havde givet Satan tilladelse til at prøve Jobs tro. Straks brød kaos ud i Jobs liv. Alle hans ti børn omkom i en tornado. Alle hans materielle værdier blev ødelagt – hans hjem, hans dyr, hans ejendom. Alt. Til sidst fik Satan tilladelse til at angribe Jobs legeme. Manden blev fyldt med bylder fra øverst til nederst.

Om at få et lykkeligt liv

Gary Wilkerson

Ønsker Gud, vi skal være lykkelige? Det er et interessant spørgsmål for mange kristne. Menigheden har ikke givet et klart svar på det i flere årtier. Men helt fra begyndelsen giver Bibelen os et meget klart svar, som skal forvandle den måde vi lever på.

De gennemgribende resultater af opstandelsen

Gary Wilkerson

Gennem flere generationer har mine aner været prædikanter. Så jeg blev ikke overrasket da min ældste søn, Ashley, begyndte at prædike, lige så snart han var i stand til at forme en sætning. Min far var på besøg, da Ashley bekendtgjorde, at han ville prædike sin første prædiken for os. Han viste os ind i et værelse, hvor han havde sat en papkasse op som talerstol. Min far og jeg blev placeret på gulvet, og Ashley gik i gang med at prædike over emnet, "Den dag hvor synden kom."

Jesus som assistent?

Gary Wilkerson

Jeg synes, at et af de vanskeligste skriftsteder i Bibelen findes i Johannes Evangeliets kapitel 6. Især for pastorer er det en svær tekst, fordi den omhandler kristne, som ender med at afvise Kristus og falde fra. Skriftstedet, som jeg refererer til, er ikke undervisning eller en profeti. Det er en situation, hvor mennesker, bogstavelig talt, forlod Jesus i hobetal.

Du dækker bord for mig for øjnene af mine fjender

David Wilkerson

”Du dækker bord for mig for øjnene af mine fjender. Du salver mit hoved med olie, mit bæger er fyldt til overflod” (Salme 23, 5). Af alle de vidunderlige løfter Gud giver os i Salme 23, er dette det mest vidunderlige. Han vil dække et bord for os, sætte vidunderlig mad på det og holde en fest for os. Og han gør det for øjnene af alle vores fjender!

Rigtig sang, forkert side

David Wilkerson

Israel var i en håbløs knibe. De var fanget med det Røde Hav foran sig og med bjerge på højre og venstre side. En vred Farao og hans stridsvogne var ved at indhente dem bagfra.

Det er en kendt historie, en du har hørt mange gange i dit kristne liv. Israels børn var ledt af Gud ind i en horribel krise, hvor de var omringet af en hård fjende. Det synes helt ufatteligt at Herren med vilje havde ledt sit folk ind på dette usikre sted. Jeg tror, at det er en beretning som er overordentlig vigtig for menigheden i dag, og især i denne tid.

Når vinen slipper op

“Den tredje dag var der bryllup i Kana i Galilæa, og dér var Jesu mor med; også Jesus og hans disciple var indbudt til brylluppet. Men vinen slap op, og Jesu mor sagde til ham: »De har ikke mere vin.« Jesus sagde til hende: »Hvad vil du mig, kvinde? Min time er endnu ikke kommet.« Hans mor sagde til tjenerne: »Gør, hvad som helst han siger til jer.” (Johs. 2, 1-5).

Nu hvor sejren er vundet?

Jeg har sat spørgsmålstegnet i overskriften med vilje. Som kristne ved vi, at Jesus har vundet sejren for os på Golgata. Han besejrede døden, Satan og syndens magt. For de troende, står et spørgsmål tilbage – ”Hvad nu? Jeg ved, at Jesus har sejret for mig på korset. Men hvad med min nuværende krise? Hvor er sejren i den kamp, som raser i mit liv lige nu?”

Sigtede Hellige

Herren sagde, "Simon, Simon! Satan gjorde krav på jer for at sigte jer som hvede; men jeg bad for dig, for at din tro ikke skal svigte. Og når du engang vender om, så styrk dine brødre." (Luk. 22,31-32).

Da Jesus vandrede på jorden, kendte han alt til de voldsomme onde kræfter. Satan kom med hvert et våben helvede havde til rådighed for at sigte Jesu disciple. Og han kom også for at friste Jesus.

En salut til forsyningstropperne

I første Samuels Bog, kommer David hjem fra kampen med sine mænd, og finder deres by brændt ned til grunden. Byen Siklag, som var Davids hovedkvarter, var blevet angrebet af amalekitterne. Endnu værre var det, at fjenden havde taget familierne til soldaterne til fange. Alle hustruerne, børnene og husdyr var borte.

Da David og hans mænd så dette, satte de sig ned og græd. De var overbeviste om, at deres kære var blevet dræbt i et blodigt holocost. Skriften siger, at de græd til de ikke havde flere tårer.