Body

Swedish Newsletters

Den sista porten öppnas

Gary Wilkerson

Det här budskapet handlar om andliga fängelser – dem som Satan använder för att bura in oss i, och dem som vi själva håller oss instängda i. Guds Ord visar oss hur vi blir befriade ur dessa fängelser, med ett mäktigt exempel ur Petrus liv.

Upp ur gropen

Gary Wilkerson

När jag var en tonåring tillbringade jag mina somrar med att hjälpa till på en ranch i östra Texas. Chefen på ranchen, Jimmie, var en stor, kraftig karl som hade begränsad syn men visste hur man gör allt möjligt. Jimmie lärde mig att slå och bärga hö, till exempel, och hur man får in medicin i kossornas bakdel. (Ja, Jimmie visste mycket om massor av saker.)

En Ny Värld ska komma

David Wilkerson

Nya testamentet talar om för oss att i ändens tid kommer hånare att träda fram. Jesus säger att dessa bespottare kommer att göra narr av all lära som säger att Kristus kommer tillbaka för att grunda ett nytt rike. Om du försöker förklara denna lära – att när Jesus kommer tillbaka kommer han att upprätta ett rike av evig rättfärdighet – kommer du att kallas galen.

Att Bedja i Det Fördolda

David Wilkerson

Jag har en fråga till dig: Vad kan Guds folk göra för att påverka Herrens hjärta i tider av förestående domar?

Vi ser naturkatastrofer i en skala som vi aldrig tidigare skådat, tidvattenvågor, orkaner, bränder och översvämningar. Jag tänker på den skakande förödelse som orsakats av tsunamin i Asien, orkanen Katrina, jordbävningar i Indien och Pakistan.

Det Sista och Stora Avfallet

David Wilkerson

Aposteln Paulus talar om ett omfattande avfall som skall komma över jorden i den sista tiden. Vad menas med avfall? Det är ett avvisande av en sanning som man en gång trott på och bekänt. Med andra ord så är det en separation från Guds sanningar. Om detta skriver Paulus:

När det gäller vår herre Jesu Kristi ankomst, då vi skall samlas hos honom, ber vi er, bröder, att inte strax tappa fattningen och bli uppskrämda…Låt inte lura er på något vis. Ty först måste avfallet ske…(2 Tess 2:1-3).

Priset för att äga Kristus

David Wilkerson

Matteus skriver att Jesus talade till folkmassorna i liknelser: Allt detta talade Jesus till folket i liknelser. Han talade endast i liknelser till dem, för att det skulle uppfyllas som var sagt genom profeten: Jag vill öppna min mun för att tala i liknelser. Jag skall förkunna vad som har varit dolt sedan världens skapelse. (Matt 13:34-35)

Ljudet av Hans röst

David Wilkerson

Jesus levde sitt liv på jorden fullständigt beroende av sin himmelske Fader. Vår Frälsare gjorde eller sade ingenting utan att först ha rådfrågat sin Fader i härligheten. Och han gjorde inga under förutom de som Fadern instruerade honom att göra. Han sade: "När ni har upphöjt Människosonen, skall ni förstå att Jag Är och att jag inte gör något av mig själv utan talar vad Fadern har lärt mig. Och han som har sänt mig är med mig. Han har inte lämnat mig ensam, eftersom jag alltid gör det som behagar honom." (Joh 8:28-29)

Lt inte knslorna bedma din andlighet

David Wilkerson

Lt inte knslorna bedma din andlighet

Aposteln Paulus frskrade Tessalonikerna att de hade lrt sig hur man lever fr att behaga Herren. Han sade till dem: "ni har lrt av oss hur ni skall leva fr att behaga Gud, och det r ju s ni lever (1 Thess 4:1). Paulus tillade sedan: " Nu ber och uppmanar vi er i Herren Jesus att lta ert liv nnu mer verflda i detta (4:1)

Att flda ver menas att vxa. Paulus sade: " Ni har lyssnat till sund evangelisk undervisning, s nu har ni en fast grund att st p. Drfr borde ni vxa i nd p alla stt - i er tro, er kunskap, er krlek."

Hinder för segrande bön

David Wilkerson

Genom hela Bibeln får Guds folk befallningen att be oavlåtligen. Vi skall be när vi är nedstämda. Vi skall be i goda stunder och i dåliga stunder. Under alla förhållanden skall vi be - i tider av glädje och god hälsa såväl som i tider av sjukdom och depressioner, i tider av vila och framgång såväl som i tider av vemod och sorg. Oavsett vår situation eller vårt tillstånd skall vi be utan uppehåll.

Att behålla glädjen i Herren

David Wilkerson

Den glädje Herren ger är er styrka (Nehemja 8:10). När dessa ord förkunnades, hade israeliterna just återvänt från fångenskapen i Babylonien. Under ledarskap av Esra och Nehemja, hade folket återuppbyggt Jerusalems fördärvade murar. Och nu siktade de på att återupprätta templet, och återställa nationen.