Body

Finnish Newsletters

Hengellilisen Voiman Salaisuus

David Wilkerson (1931-2011)

Sanoma tälle päivälle

Profeetta Jesaja lausui valituksen Israelille: ”Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra” (Jes. 30:1,englanninkielisessä käännöksessä uppiniskaisia on kapinallisia). Hebreankielinen sana, jota Jesaja käyttää ”kapinallisesta” tässä jakeessa, tarkoittaa luopumista, uppiniskaisuutta, kääntymistä pois. Mistä, tarkalleen, Jumalan kansa oli kääntymässä pois? Ja mikä aiheutti heidän luopumisensa?

Palaaminen kilvoitteluun

David Wilkerson

Paavali sanoi: "Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään." (1Tim. 6:12.)

Julistustyönsä loppuvaiheessa apostoli pystyi kerskaamaan: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." (2.Tim. 4:7.)

Anna Jumalalle täydet valtuudet

Useimmat lukijat jo tietävätkin, että Yhdysvaltain Korkein Oikeus on päättänyt, että Kymmenen Käskyä ei enää saa olla esillä missään valtion käräjätalossa. Tästä huomattavasta päätöksestä on media tehnyt tarkoin selkoa. Mutta mitä tämä lainsäädäntö tarkoittaa?

Käräjätalo on paikka, jossa lakia toteutetaan. Ja Kymmenen Käskyä edustavat Jumalan moraalista lakia, joka ei koskaan muutu. Se on yhtä pysyvä kuin painovoimalaki. Jos rikot tuota lakia, on kuin astuisit ulos korkeasta rakennuksesta. Voit kieltää lain vaikutuksen sinuun, mutta siitä on vakavat seuraukset.

Epäuskon rukous

Olet kuullut uskon rukouksesta. Uskon, että tähän rukoukseen on olemassa peilikuva. Se on rukous, joka perustuu lihaan. Kutsun sitä epäuskon rukoukseksi.

Luoja tietää, ettemme rukoile läheskään tarpeeksi. Me emme itke Hänen kasvojensa edessä kuten meidän tulisi. Surullista mutta totta: kun monet kristityt rukoilevat, heidän rukouksensa ovat epäuskon rukouksia. Sellainen rukous on täysin kelvoton Jumalalle. Itse asiassa Raamattu sanoo, että se on syntinen Jumalan silmissä.

Hengellisen voiman salaisuus

Profeetta Jesaja lausui valituksen Israelille: Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra (Jes. 30:1, englanninkielisessä käännöksessä uppiniskaisia on kapinallisia). Hepreankielinen sana voi merkitsee tässä syvää murhetta ja surua. Mitä oli Jumalan kansa tehnyt satuttaakseen Häntä niin syvästi? Ja miksi Hän kutsui heitä kapinallisiksi? Joka tapauksessa, nämä eivät olleet pakanoita he olivat Hänen omia lapsiaan. Mikä oli se kamala synti, jonka tähden Hän sanoi, että he olivat kapinallisia?

Kirkkaudessa vaeltaminen

Minä uskon, että on vain yksi asia, joka voi säilyttää meidät uskossa tulevina vaikeina aikoina ja se on Jumalan kirkkauden ymmärtäminen. Tämä voi nyt kuulostaa sinusta aika korkealta ajatukselta, sellaiselta, jonka käsittely olisi parasta jättää teologeille. Mutta olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että tällä Jumalan kirkkauden aiheella on todella käytännöllinen arvo jokaiselle tosi uskovalle. Tarttumalla siihen me avaamme oven voittoisaan elämään!"

Olen jo löytänyt kaksi tärkeää totuutta tutkiessani tätä aihetta:

Kuinka olla uskollinen Jumalalle

Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli uskollinen koko hänen huoneessansa (Hebr. 3:1-2).

Kirje hebrealaisille tarjoaa vahvaa, elinvoimaista sanaa kaikille, jotka ovat taivaallisesta kutsumuksesta osalliset. Tämä taivaallinen kutsumus on sitä, että sinä kuulet taivaan kutsuvan sinua.

Hengessä vaeltaminen

"Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme" (Gal. 5:25). Tässä on hyvin yksinkertainen ohje Paavalilta. Hän sanoo meille hyvin selvästi: "Jos Pyhä Henki asuu teissä, antakaa hänelle täydet valtuudet elämässänne. Meidän kaikkien tulee olla Hengen ohjaamia."

Pyhä Henki annettiin meille kokoaikaiseksi, erehtymättömäksi oppaaksi, ja hän asuu jokaisessa, joka tunnustaa Kristuksen Herraksi ja Vapahtajaksi. Henki pitää ruumiitamme asuinpaikkanaan, halliten meitä sydämissämme.